آخرین بروزرسانی سایت : 05 / اردیبهشت / 3 | 16:55

تجمع اعتراضی پرستاران در اراک و تجریش به اختلاف ۱۰۰ برابری کارانه‌ی پزشک و پرستار

Visits: 86

پرستاران اراکی روز شنبه در آستانه‌ی روز پرستار، تجمعی مقابل استانداری اراک و تعدادی از پرستاران شهدای تجریش نیز در محوطه‌ی این بیمارستان در اعتراض به شیوه‌ی بد اجرایی شدن قانون تعرفه‌گذاری تجمع کردند.

بعضی منابع در فضای مجازی از برخورد فیزیکی حراست بیمارستان شهدای تجریش با یکی از پرستاران خبر داده‌اند که البته این مورد تاکنون از منابع رسمی تایید نشده است.

به گفته‌ی محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار، دلیل این تجمعات اضافه کاری «اجباری» و اختلاف پرداختی «فاحش» میان پرستاران و پزشکان است.

پیرو این تجمعات انصاف نیوز با محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار، گفت‌و‌گویی داشته است.

شریفی مقدم دبیرکل خانه پرستار

آقای شریفی مقدم دلیل این تجمعات را «ناعادلانه بودن اختلاف پرداختی پزشک و پرستار» عنوان کرد. او نقبی به سال ۸۶ و تصویب قانونی برای معین کردن تعرفه‌ای برای پرستارن مانند سایر گروه‌های پزشکی زد.

دبیرکل خانه‌ی پرستار می‌گوید این قانون علیرغم تاکید سران سه قوه و حتی خود رهبری در سال ۱۴۰۰ به شیوه‌ی نادرستی اجرا شد طوری که به هدف اصلی این قانون یعنی تعدیل اختلاف پرداختی پرستار و پزشک منجر نشد.

شریفی مقدم تاکید کرد: این کاریکاتوری از تعرفه‌گذاری‌ست.

دبیر کل خانه پرستار می‌گوید خواسته‌ای که در تجمعات امروز و سال‌های گذشته مطرح شده کاملا قانونی‌ست و مطالبه‌ی ۱۶ ساله‌ی این صنف است.

او در توضیح اختلاف کارانه‌ی فاحش پرستاران و سایر گروه‌ها گفت: نمی‌شود که پرستار کارانه ۱ میلیونی و ۲ میلیونی دریافت کند و گروهی دیگر ۱۵۰ میلیونی! این اختلاف تنها در ایران است. هیچ نقطه‌ای در این کره‎‌ی خاکی چنین اختلاف ۱۰۰ برابری‌ای نمی‌بینید!

دبیرکل خانه پرستار دلیل برقرار نشدن شرایط عادلانه در مورد پرستاران را سیستم پزشک سالار و حضور پررنگ و اثرگذاری بیشتر پزشکان در تمام لایه‌های دولتی و تصمیم‌گیری می‌داند.

دلیل دیگر به گفته‌ی شریفی مقدم اضافه کاری‌ست که به اجبار و با نرخ پایین به پرستار تحمیل می‌کنند. این در حالی‌ست که در قانون ارتقای بهره‌وری تاکید شده که به دلیل شرایط سخت کاری حضور پرستار در بیمارستان باید کم باشد و پس از ۲۵ سال خدمت هم باید بازنشسته شوند.

شریفی‌مقدم می‌گوید پس از این تجمعات هیچ بازخورد یا تماسی از مسئولان برای پیگیری مطالباتشان دریافت نکرده‌ است.

انتهای پیام

ویدئو خبری
رفتن به نوار ابزار