آخرین بروزرسانی سایت : 05 / اردیبهشت / 3 | 16:55

دبیر کل خانه پرستار کشور: تعرفه خدمات پرستاری همچنان در ابهام

Visits: 76

به گزارش جام جم آنلاین، محمد شریفی مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا دستورالعمل تعرفه خدمات پرستاری اصلاح شده است؟ گفت: این ادعا درست نیست و هنوز اتفاق خاصی در حوزه تعرفه گذاری خدمات پرستاری نیفتاده است و جامعه پرستاری کماکان نسبت به نحوه اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری اعتراض دارند.

دبیرکل خانه پرستار کشور با اشاره به اینکه پرستاران به دنبال مطالبات قانونی خود هستند، عنوان کرد: بی‌توجهی به این خواسته پرستاران سبب شده است که تعدادی از پرستاران در برخی بیمارستان‌ها دست به اعتصاب بزنند به همین دلیل  در برخی بیمارستان‌ها عمل‌های‌ جراحی ‌غیر اورژانسی کنسل شده است.

وی در واکنش به اظهارات معاون پرستاری وزارت بهداشت و درمان در خصوص اصلاح دستورالعمل تعرفه خدمات پرستاری نیز به جام جم آنلاین‌ گفت: آنچه اتفاق افتاده ‌ باز توزیع منابع در حوزه پرستاری است که ما مدتی پیش مخالفت خود را با آن اعلام کردیم، زیرا باید منابع و اعتبارات لازم به پرستاری اختصاص پیدا کند نه اینکه از اعتبارات یک بخش کم شده و به بخش دیگری اضافه شود.

دبیر کل خانه پرستار کشور ادامه داد: ما معتقدیم اجرای تعرفه گذاری خدمات پرستاری خیلی ساده است، زیرا ‌ قانون آن سال 86 از سوی مجلس تصویب شد و در آن تصریح شده است که خدمات پرستاری نیز مانند سایر گروه‌های پزشکی ارزش‌گذاری شود.

‌شریفی مقدم عنوان کرد: اما مسئولان این رویکرد را دنبال نکرده‌اند و به صورت کلی تعرفه گذاری خدمات پرستاری را در پیش‌ گرفته‌اند. برای نمونه براساس این رویکرد نامناسب به یک گروه پرستاری که به مدت 24 ساعت از یک بیمار مراقبت می‌کنند، حدود 120 هزار تومان پرداخت می‌شود. این درحالی که این رقم معادل هزینه ویزیت یک پزشک است که چند دقیقه بیشتر برای یک بیمار وقت نمی‌گذارد.‌

وی تاکید کرد: به همین دلیل جامعه پرستاری خواهان این است که در حوز پرستاری نیز مانند سایر گروه‌های پزشکی تعرفه گذاری خدمات بدرستی انجام شود تا پرستاران نیز به حق و  حقوق خود دست پیدا کنند

https://jamejamonline.ir/005yDV

ویدئو خبری
رفتن به نوار ابزار