آخرین بروزرسانی سایت : 05 / اردیبهشت / 3 | 16:55

بازهم کاهش مالیات پزشکان/ پرستاران همچنان در انتظار اجرای قانون

Visits: 71

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی خانه پرستار به نقل از خبرنگار ایلنا، به مناسبت روز پزشک، بازهم سقف درآمد پزشکان کشور افزایش یافت؛ عین اللهی وزیر بهداشت در این رابطه گفت: سقف درآمد پزشکانِ مناطق محروم را برداشتیم و مالیات پزشکان را از ۳۰ درصد به ۱۰ درصد کاهش دادیم.

کاهش مالیات پزشکان در حالی مصوب شده است که همواره یکی از فرارهای مالیاتی کشور مربوط به پزشکان بوده است؛ در عین حال، برداشته شدن سقف درآمد پزشکان مناطق محروم، موجب انتقاد کادر درمان و پرستاران شده است.

اسدی یک پرستار ساکن تهران می‌گوید: برخی پزشکان درآمدهای نجومی دارند و با این وجود، بازهم تصمیم‌سازان به نفع آن‌ها تصمیمات جدید می‌گیرند؛ در حالیکه در روزهای گذشته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادعا کرده پرداخت حقوق پرستاران کمر سیستم بهداشت را شکسته است، سقف درآمد پزشکان برداشته می‌شود!

به گفته وی، پرستاران در ماه‌های اخیر بارها با خواسته‌ی اصلاح قانون تعرفه‌گذاری و پرداخت مطالبات قانونی اعتراض کردند اما صدای آن‌ها شنیده نشد؛ در عوض سقف درآمد پزشکان را برداشتند!

اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری بعد از پانزده سال، با کاستی‌های بسیار همراه بوده است؛ جامعه‌ی پرستاری کشور بارها به اجرای ناقص تعرفه‌گذاری و تبعیض در پرداخت میان پزشکان و پرستاران انتقاد کرده است.

محمد شریفی مقدم (دبیر کل خانه پرستار) با انتقاد از کاهش مالیات پزشکان و برداشتن سقف درآمد آن‌ها می‌گوید: اختلاف در پرداخت بین پزشک و پرستار در تمام دنیا بین یک و نیم تا ۴برابر و بطور متوسط ۳ برابر است و این درحالیست که در کشور ما اختلاف در پرداخت کارانه ها بیش از ۱۰۰ برابر است و این اختلاف در هیچ کجای کره خاکی سابقه ندارد!

به گفته وی، این اختلاف، یک رکوردشکنی بی‌سابقه است؛ با این حال، بازهم مدعی شده‌اند پرداختی‌ها به پرستاران کمرشکن است! و این در شرایطی‌ست که در سال‌های اخیر بسیاری از پرستاران متخصص از کشور مهاجرت کرده‌اند.

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1391041

ویدئو خبری
رفتن به نوار ابزار