آخرین بروزرسانی سایت : 05 / اردیبهشت / 3 | 16:55

رنج پرستاران از «بی‌عدالتی»/ کارانه برخی پزشکان چهل برابر پرستاران است

Visits: 45

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرستاران از بی‌عدالتی و تبعیض انتقاد دارند؛ این تبعیض گسترده و آزارنده، هم در شرایط کار و هم در میزان پرداخت‌ها به چشم می‌خورد. محمد شریفی مقدم (دبیرکل خانه پرستار) با تاکید بر اینکه آنچه پرستاران را رنج می‌دهد، بی‌عدالتی‌ست؛ می‌گوید: پرستاران قبل از هرچیز دیگر از بی‌عدالتی انتقاد دارند.

به گفته وی، این بی‌عدالتی ابعاد و رویه‌های مختلف دارد و فقط به نظام پرداخت محدود نمی‌شود.

شریفی مقدم ادامه می‌دهد: نظام پرداختِ حوزه‌ی درمان در کشور ما هیچ کجا سابقه ندارد و منحصر به فرد است؛ می‌شود گفت این چنین نظام پرداختی با این بی‌عدالتی گسترده تقریباً در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد.

این فعال صنفی پرستاران می‌افزاید: هیچ کجای دنیا اختلاف کارانه‌ی پرداختی یک اختلاف چهل برابری نیست؛ اما متاسفانه در کشور ما این اختلاف بزرگ در پرداخت‌ها وجود دارد؛ به عبارتی، کارانه پرداختی به پزشکان چهل برابر کارانه‌ی پرداختی به پرستاران زحمتکش است.

شریفی مقدم در پایان می‌گوید: آیا این عدالت است که پزشکان متخصص چهل برابر پرستاران کارانه بگیرند؛ آیا پرستاران فاقد تخصص و کارایی هستند و کارکرد آن‌ها برای مسئولان ارزشی ندارد؟ این تفاوت بزرگ، با هیچ یک از معیارهای عدالت و با هیچ یک از استانداردهای جهانیِ نظام درمان همخوانی ندارد.

انتهای پیام/

https://www.ilna.ir/fa/tiny/news-1371526

ویدئو خبری
رفتن به نوار ابزار